"Norbertet olyan vezetőknek ajánlom, akik ki vannak éhezve az optimista és életigenlő emberi hozzáállásra. A vállalkozói szférában szerzett sokéves vezetői tapasztalata és önkéntes társadalmi szerepvállalása révén hatékonyan és empatikusan képes segíteni a speciálisan ezen területek problémáival küzdő vezetőknek és csoportoknak egyaránt. Az általa alkalmazott eszközök széles tárházával segít a cochee személyiségéhez a legmegfelelőbb módszert megtalálni; kérdései segítenek rávilágítani arra, hogyan lehet megtalálni a harmonikus egyensúlyt munka és magánélet között. Ötleteivel képes kimozdítani partnerét a komfortzónából és felvillantani új utak lehetőségét is. És a rá oly jellemző optimista mosolyával segít elhitetni velünk, hogy a vezetői fejlődés folyamata könnyed sétagalopp csupán. Őszinte szívvel ajánlom.”

Dr. Diószegi Zsuzsanna, gyáregység igazgató- Chinoin Zrt.

A coachingról
Mi a coaching?
Kinek kellhet coach és mikor?
Milyen a jó coach?
Milyen eredményeket érhetünk el a coachinggal?
Hogyan válasszak executive coach-ot?
Hogyan dolgozom én mint coach?
A nulladik alkalom
Hogyan zajlik a coaching?
Leggyakoribb coaching-témák

Coaching

1. Mi a coaching?
2. Kinek kellhet coach és mikor?
3. A jó coach
4. Milyen eredményeket érhetünk el a coachinggal?
5. Hogyan válasszak executive coach-ot?
6. Hogyan dolgozom én mint coach?
   A nulladik alkalom
   Hogyan zajlik a coaching?
7. Leggyakoribb coaching-témák

 

1. Mi a coaching?

A coaching kimondottan cél-, siker- és jövőorientált folyamat, amelynek során a coach,(„üzleti edző”)

  • irányított kérdésekkel,technikai tudásátadásával, speciális módszertan alkalmazásával rávezeti Ügyfelét, hogy ő maga megtalálja legjobb megoldását az adott problémára.
  • támogat a tisztánlátásban, az objektív megítélésben úgy, hogy akár teljesen új megoldásokban is képesek legyünk gondolkodni.
  • aktiválja az Ügyfélben rejlő tudást, képességeket, készségeket, ismereteket, hogy az a megszokott sémákból kikerülve képessé váljon a fejlődésre, egy magasabb szintre való eljutásra.
A coaching során teljesen egyénre szabott fejlesztés valósítható meg.
A coaching a belső motiváció katalizálásának egyik leghatékonyabb eszköze, amellyel teljességében egyénre szabott fejlesztést valósítható meg. Véleményem szerint ez kínálja ma az egyik leghatékonyabb tudáskonverziót elméletből a napi gyakorlatba! A folyamat szerves folytatásként kapcsolódhat akár egy klasszikus képzéshez, például készségfejlesztéshez, vagy az adott személy aktuális munkahelyi élethelyzetében leginkább nehézséget okozó, illetve a legnagyobb előrelépést jelentő kihívásához.

2. Kinek kellhet coach és mikor?

 

Coach-ra a jóknak van szükségünk, hogy még jobbá váljanak!

Minden olyan vezetőnek vagy team-nek ajánlható profi coach igénybevétele, akik belülről jövő hosszú távú változást szeretnének elérni magukban vagy a csapat, a szervezet működése terén. Szeretnének fejlődni,magasabb szintre lépni, vagy valamilyen problémából, vezetői dilemmából adódó elakadásukon túllendülni.

Coach a jóknak, hogy még jobbak legyenek!

3. A jó coach

A jó coach segít továbbhaladni!

A jó coach

  • többet emlékeztet, mint tanít! Képes az Ügyfél belső tudását, energiáját előhívni és aktiválni. Így a Kliens a folyamat végére magasabb tudásszintre kerül, mint a kezdetekkor volt, ugyanis nemcsak az ismeretei bővülnek, hanem a készségei is fejlődnek. Akkor sikeres a coaching, ha a folyamat végére új,rögzült „jó” szokások jelennek meg.
  • odafigyelő, komoly elméleti és gyakorlati tudással rendelkező szakember, aki minőségi időt szánva ügyfelére megértéssel elfogadja annak gyengeségeit, de megbízható légkört teremtve következetesen és kritikát is közvetítve segít továbblépni a problémás élethelyzet megoldásában.
  • érdekmentes, hiteles tükröt tud tartani.
  • egyenrangú, bizalmas partner.
  •  inspiráló.

vissza az oldal elejére


4. Milyen eredményeket érhetünk el a coachinggal?

A „kvantum-ugrás” lehetősége!

A kvantumfizikából ismert „alagút-effektus” során a részecske képessé válik arra, hogy áthatoljon egy fékező erőtéren, amelynek leküzdéséhez a klasszikus fizika szerint nincs elegendő energiája. Vagyis egy energiaszegény állapotból hirtelen olyan magas energiaszintre kerül, hogy az áthatolhatatlan potenciál-gát túloldalán találja magát!

Az általam alkalmazott speciális coaching eszközök és módszertan bevonásával

  • olyan magasabb energia- és tudásszintre segítem a vezetőt, hogy képessé váljon egy komoly fejlődési szint megugrására, amire önmagától jelen állapotában nem lenne képes, vagy esetleg csak jóval hosszabb idő alatt.
  • támogatom abban, hogy képessé váljon a számára legfontosabb célokon való tudatos munkára!

 

A végeredmény pedig:

  • Az önbizalom, önértékelés fejlődése, az erősségek tudatosodása.
  • • Hit a képességre, hogy a siker, a jó eredmények megismételhetők.
  • A sikeres mechanizmusok beépülése, szokássá válása.
  • Harmonikus, magabiztos életvezetés. A célok tudatában a munka és a magánélet egyensúlya.
  • Hatékonyságugrás az egyén, a team vagy akár a teljes szervezet életében.
  • A szervezet gazdálkodására is kiható pozitív változások felgyorsítása.
Jóból kiváló!

Gyakran olyan kedvező változások indulnak meg, amelyek önmaguktól nem következtek volna be, vagy csak jóval hosszabb idő alatt, netán nagyobb áldozatok árán. A felsővezetők látásmódjában, munkafelfogásában, vezetési eszköztárában bekövetkező változások többnyire kihatnak a szervezet teljes gazdálkodására is!

Vissza az oldal elejére

 

5. Hogyan válasszak executive coach-ot?

Coach és coachee összhangja a közös siker alapja.

Ha Ön felsővezetőként executive coach-ot keres,

- feltétlenül ragaszkodjon az executive coach képesítés meglétéhez, hogy bizonyosan az Ön problémáiban, helyzetében jártas szakembert választhassa ki.

- ragaszkodjon a nulladik találkozó lehetőségéhez, amikor kötelezettség nélkül megismerheti a coach stílusát, megtapasztalhatja a felek között elengedhetetlenül szükséges „kémia”, szimpátia létrejöttét.

- előre határozza el a coaching során az Ön számára elérendő célokat, azt, hogy milyen mérhető eredményekkel lenne elégedett a folyamat végére.

- feltétlenül kérjen referenciákat! A jó szakemberek többnyire jó szakembereket választanak maguk mellé!

Vissza az oldal elejére

 

6. Hogyan dolgozom én mint coach?

Ha nincs jövőkép, nincs lelkesedés sem!

Az a vezető érhet eljobb teljesítményt, aki egyben saját céljait is megvalósítja! Ezért meg kell találni azokat a belső értékeket, vágyakat, ideálképet, amelyek elég vonzóan meg tudják jeleníteni a "jobbá válás" célját, ahová érdemes fejlődni. Mert a fejlődés maga is ösztönző erő!

Alkalmazott módszertanom egyik kulcseleme a coachee saját belső küldetésének, víziójának, értékeinek azonosítása és tudatosítása. Ennek tükrében lehet ugyanis stabilan rákapcsolódni a vállalati küldetésre, vízióra, értékekre, stratégiai és operatív célokra is.

A coach feladata, hogy tanulási pályára állítsa, illetve azon továbbhaladásra késztesse kliensét. Metodikámban megoldás- és eredményközpontú coaching megközelítést alkalmazok. Sok, témába vágó szakirodalommal, témaspecifikus tesztekkel, a coachee személyiségéhez és a folyamat aktuális szakaszához legjobban illeszkedő pszichológiai-, menedzsment- és tréning eszközökkel, legerősebben a kreatív kérdezéstechnikára támaszkodva.

Elsősorban a DIADAL (Diagnózis, Iránykijelölés, Alternatívák, Döntés, Alkalmazás, Lezárás) és az „önirányított” tanulás modellje szerint dolgozom, amely alapvetően az erősségekre építve fejleszti a hiányosságokat.

Jövőkép-tervezés.

A nulladik alkalom

A nulladik alkalom.A „nulladik alkalommal” minden kötelezettség nélkül ülünk le beszélgetni, hogy megtudjuk, létrejön-e közöttünk a tartós eredmények eléréséhez elengedhetetlenül szükséges, a kölcsönös szimpátián alapuló „kémia”, vagyis hogy tudunk-e egymás iránt bizalommal lenni, egymás személyiségét elfogadva közösen dolgozni.

Hogyan zajlik a coaching?

Ha létrejött a „kapcsolat” coach és coachee között, megkezdődik a közös munka, amely jellemzően 2-3 hetente 1,5-2 órás ülésekből áll, amelyek a kezdeti, diagnosztikai szakaszban lehetnek hosszabbak is.

Minden Ügyfél a megoldandó problémakörének és a fejlődést igénylő területének megfelelő, teljes mértékben személyre szabott programot kap, amely számos - a folyamat támogatására szolgáló - elméleti és gyakorlati elemből áll.

A találkozók között az ügyfelek témába vágó szakirodalmat és elvégzendő gyakorlatokat is kapnak, amelyben rögzítésre kerülnek az elért legfontosabb eredmények, megállapítások, kitűzött célok, feladatok. Az ülések közötti időben szükség szerint rövid telefonos vagy email-es egyeztetésekre is lehetőség van, amelyek igény szerint Skype-on is lebonyolíthatók. Egy coaching-folyamat a problémakörtől és az elérendő céltól függően - a tapasztalatok szerint 6-12 alkalomból áll.

Diagnózis és iránykijelölés.

Első lépésként megtörténik a kiindulási helyzet felmérése, a Diagnózis felállítása, vagyis azon területek feltérképezése, amelyeken az Ügyfél változást szeretne elérni. A reális helyzetfelméréshez számos speciális eszköz áll rendelkezésre, amelyek az Ügyfélhez és a problémakörhöz igazítottan kerülnek alkalmazásra.

Az Iránykijelölés során az Ügyfél a coach segítségével meghatározza az elérni kívánt célt, az ideális jövőképet úgy, hogy az valóban reális és elérhető, az eredmény pedig ténylegesen mérhető legyen.

Ezután feltárjuk és összegyűjtjük a lehetséges Alternatívák körét, amelyek az adott cél elérésére és a megalapozott döntéshozatalhoz szóba jöhetnek.

A Döntés során a coach számos professzionális eszközzel segíti a legoptimálisabb megoldás kiválasztását, a döntést azonban a felállított alternatívák közül az Ügyfél maga hozza meg – saját személyiségének, lelki alkatának, stressztűrő-képességének megfelelően!

Az Alkalmazás szakaszában az Ügyfél a gyakorlatban is használni kezdi a „tanultakat” a coach pedig a meghatározott cél elérése érdekében támogatja, kíséri ügyfelét a kiválasztott úton, hogy valóbanrealizálódhasson a kitűzött cél. Eközben folyamatosan kiértékelik a lépések eredményességét, és ha szükséges, módosítanak az eszköztáron.
A coaching-folyamat Lezárás szakaszában pedig marad az összegzés, a kiértékelés és az elért cél közös „megünneplése”.
Az Alkalmazás szakaszában az ügyfél a gyakorlatban is használni kezdi a tanultakat.

Vissza az oldal elejére

 

7. Leggyakoribb coaching-témák, amelyekkel megkeresnek

Üljünk le mi is beszélgetni!
  • Vezetői dilemmák.
  • Első 90 nap egy új pozícióban.
  • Eredményességfejlesztés.
  • Karrier (karriertervezés, karrierváltás).
  • Kiválasztás.
  • Personal branding.
  • Vezetői időgazdálkodás.
  • Motiváció.
  • Stratégiaépítés.
  • Szervezetépítés.
  • Értékesítés-fejlesztés.