"Norbertet olyan vezetőknek ajánlom, akik ki vannak éhezve az optimista és életigenlő emberi hozzáállásra. A vállalkozói szférában szerzett sokéves vezetői tapasztalata és önkéntes társadalmi szerepvállalása révén hatékonyan és empatikusan képes segíteni a speciálisan ezen területek problémáival küzdő vezetőknek és csoportoknak egyaránt. Az általa alkalmazott eszközök széles tárházával segít a cochee személyiségéhez a legmegfelelőbb módszert megtalálni; kérdései segítenek rávilágítani arra, hogyan lehet megtalálni a harmonikus egyensúlyt munka és magánélet között. Ötleteivel képes kimozdítani partnerét a komfortzónából és felvillantani új utak lehetőségét is. És a rá oly jellemző optimista mosolyával segít elhitetni velünk, hogy a vezetői fejlődés folyamata könnyed sétagalopp csupán. Őszinte szívvel ajánlom.”
Dr. Diószegi Zsuzsanna, gyáregység igazgató- Chinoin Zrt.
A coachingrólMi a coaching?Kinek kellhet coach és mikor?Milyen a jó coach?Milyen eredményeket érhetünk el a coachinggal?Hogyan válasszak executive coach-ot?Hogyan dolgozom én mint coach?A nulladik alkalomHogyan zajlik a coaching?Leggyakoribb coaching-témák
Coaching
1. Mi a coaching?
2. Kinek kellhet coach és mikor?
3. A jó coach
4. Milyen eredményeket érhetünk el a coachinggal?
5. Hogyan válasszak executive coach-ot?
6. Hogyan dolgozom én mint coach?
A nulladik alkalom
Hogyan zajlik a coaching?
7. Leggyakoribb coaching-témák
1. Mi a coaching?
A coaching kimondottan cél-, siker- és jövőorientált folyamat, amelynek során a coach,(„üzleti edző”)
- irányított kérdésekkel,technikai tudásátadásával, speciális módszertan alkalmazásával rávezeti Ügyfelét, hogy ő maga megtalálja legjobb megoldását az adott problémára.
- támogat a tisztánlátásban, az objektív megítélésben úgy, hogy akár teljesen új megoldásokban is képesek legyünk gondolkodni.
- aktiválja az Ügyfélben rejlő tudást, képességeket, készségeket, ismereteket, hogy az a megszokott sémákból kikerülve képessé váljon a fejlődésre, egy magasabb szintre való eljutásra.
2. Kinek kellhet coach és mikor?
Coach-ra a jóknak van szükségünk, hogy még jobbá váljanak! Minden olyan vezetőnek vagy team-nek ajánlható profi coach igénybevétele, akik belülről jövő hosszú távú változást szeretnének elérni magukban vagy a csapat, a szervezet működése terén. Szeretnének fejlődni,magasabb szintre lépni, vagy valamilyen problémából, vezetői dilemmából adódó elakadásukon túllendülni. |
3. A jó coach
A jó coach
|
4. Milyen eredményeket érhetünk el a coachinggal?
A „kvantum-ugrás” lehetősége!
A kvantumfizikából ismert „alagút-effektus” során a részecske képessé válik arra, hogy áthatoljon egy fékező erőtéren, amelynek leküzdéséhez a klasszikus fizika szerint nincs elegendő energiája. Vagyis egy energiaszegény állapotból hirtelen olyan magas energiaszintre kerül, hogy az áthatolhatatlan potenciál-gát túloldalán találja magát!
Az általam alkalmazott speciális coaching eszközök és módszertan bevonásával
- olyan magasabb energia- és tudásszintre segítem a vezetőt, hogy képessé váljon egy komoly fejlődési szint megugrására, amire önmagától jelen állapotában nem lenne képes, vagy esetleg csak jóval hosszabb idő alatt.
- támogatom abban, hogy képessé váljon a számára legfontosabb célokon való tudatos munkára!
A végeredmény pedig:
|
Gyakran olyan kedvező változások indulnak meg, amelyek önmaguktól nem következtek volna be, vagy csak jóval hosszabb idő alatt, netán nagyobb áldozatok árán. A felsővezetők látásmódjában, munkafelfogásában, vezetési eszköztárában bekövetkező változások többnyire kihatnak a szervezet teljes gazdálkodására is!
5. Hogyan válasszak executive coach-ot?
6. Hogyan dolgozom én mint coach?
A nulladik alkalom
A „nulladik alkalommal” minden kötelezettség nélkül ülünk le beszélgetni, hogy megtudjuk, létrejön-e közöttünk a tartós eredmények eléréséhez elengedhetetlenül szükséges, a kölcsönös szimpátián alapuló „kémia”, vagyis hogy tudunk-e egymás iránt bizalommal lenni, egymás személyiségét elfogadva közösen dolgozni. |
Hogyan zajlik a coaching?
Ha létrejött a „kapcsolat” coach és coachee között, megkezdődik a közös munka, amely jellemzően 2-3 hetente 1,5-2 órás ülésekből áll, amelyek a kezdeti, diagnosztikai szakaszban lehetnek hosszabbak is.
Minden Ügyfél a megoldandó problémakörének és a fejlődést igénylő területének megfelelő, teljes mértékben személyre szabott programot kap, amely számos - a folyamat támogatására szolgáló - elméleti és gyakorlati elemből áll.
A találkozók között az ügyfelek témába vágó szakirodalmat és elvégzendő gyakorlatokat is kapnak, amelyben rögzítésre kerülnek az elért legfontosabb eredmények, megállapítások, kitűzött célok, feladatok. Az ülések közötti időben szükség szerint rövid telefonos vagy email-es egyeztetésekre is lehetőség van, amelyek igény szerint Skype-on is lebonyolíthatók. Egy coaching-folyamat a problémakörtől és az elérendő céltól függően - a tapasztalatok szerint 6-12 alkalomból áll.
Első lépésként megtörténik a kiindulási helyzet felmérése, a Diagnózis felállítása, vagyis azon területek feltérképezése, amelyeken az Ügyfél változást szeretne elérni. A reális helyzetfelméréshez számos speciális eszköz áll rendelkezésre, amelyek az Ügyfélhez és a problémakörhöz igazítottan kerülnek alkalmazásra. Az Iránykijelölés során az Ügyfél a coach segítségével meghatározza az elérni kívánt célt, az ideális jövőképet úgy, hogy az valóban reális és elérhető, az eredmény pedig ténylegesen mérhető legyen. Ezután feltárjuk és összegyűjtjük a lehetséges Alternatívák körét, amelyek az adott cél elérésére és a megalapozott döntéshozatalhoz szóba jöhetnek. |
A Döntés során a coach számos professzionális eszközzel segíti a legoptimálisabb megoldás kiválasztását, a döntést azonban a felállított alternatívák közül az Ügyfél maga hozza meg – saját személyiségének, lelki alkatának, stressztűrő-képességének megfelelően!
Az Alkalmazás szakaszában az Ügyfél a gyakorlatban is használni kezdi a „tanultakat” a coach pedig a meghatározott cél elérése érdekében támogatja, kíséri ügyfelét a kiválasztott úton, hogy valóbanrealizálódhasson a kitűzött cél. Eközben folyamatosan kiértékelik a lépések eredményességét, és ha szükséges, módosítanak az eszköztáron. A coaching-folyamat Lezárás szakaszában pedig marad az összegzés, a kiértékelés és az elért cél közös „megünneplése”. |
7. Leggyakoribb coaching-témák, amelyekkel megkeresnek
|